12 ΑΛΗΘΕΙΕΣ

 

                       ΓΙΑ ΤΟ

 

ΚΕΝΤΡΟ ΥΠΕΡΥΨΗΛΗΣ ΤΑΣΗΣ

 

                        ΣΤΗΝ

 

ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.Το Κέντρο Υπερυψηλής Τάσης 450/150 KV που προγραμματίζει η ΔΕΗ στα σύνορα Ηλιούπολης-Αργυρούπολης,θα έχει καταστροφικά αποτελέσματα για το περιβάλλον.

Μια έκταση 135 στρεμμάτων στη Β Ζώνη Υμηττού με κτίρια-πυλώνες-μετασχηματιστές,θα αποτελέσει τη χαριστική βολή στο ελάχιστο πράσινο που έχει απομείνει μετά τις αλλεπάλληλες καταστροφικές πυρκαγιές στη περιοχή.

 

2.Τα έντονα μαγνητικά πεδία που δημιουργούνται με τη λειτουργία του ΚΥΤ,θα έχουν τεράστιες αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία των κατοίκων και των μαθητών της περιοχής.

Διεθνείς επιδημιολογικές μελέτες αλλά και η απόφαση του Κεντρικού Συμβουλίου Υγείας (105η ολομέλεια), αποδεικνύουν το μέγεθος αυτών των επιπτώσεων.

 

3.Η συνεχής και πολύωρη καθημερινή έκθεση μαθητών,αθλητών και κατοίκων της περιοχής στις επιδράσεις του Μαγνητικού Πεδίου,δεν καλύπτονται από τα Ανώτατα Επιτρεπόμενα Όρια που θεσπίζουν κατά καιρούς οι επιχορηγούμενες από τις πολυεθνικές εταιρείες επιτροπές.

Σε απόσταση αναπνοής από τις σχεδιαζόμενες εγκαταστάσεις της ΔΕΗ, βρίσκονται λύκειο,νηπιαγωγείο,αθλητικό κέντρο και δεκάδες κατοικίες.

 

4.Τα αρμόδια Υπουργεία που είναι επιφορτισμένα με τη προστασία της υγείας των πολιτών,δεν φρόντισαν να διενεργήσουν ούτε μία επιδημιολογική έρευνα στις περιοχές όπου βρίσκονται εγκατεστημένα και λειτουργούν επί δεκαετίες τα 16 Κέντρα Υπερυψηλής Τάσης.

Με αυτό τον τρόπο δείχνουν την αδιαφορία τους για τις δραματικές επιπτώσεις των ΚΥΤ στην υγεία των πολιτών τους οποίους υποτίθεται ότι προστατεύουν. Φυσικά ούτε η ΔΕΗ είχε τη στοιχειώδη ευαισθησία να κάνει κάτι τέτοιο.

 

5.Το Υπουργείο Γεωργίας και το Υπουργείο Βιομηχανίας παραχώρησαν την έκταση στη ΔΕΗ το 1969 (Απ. 30608/3603/5-6-1969),ενώ το σχέδιο πόλεως της περιοχής είναι από το 1928(ΦΕΚ 227-1/11/1928) και το σχέδιο πόλεως της περιοχής Πανοράματος έγινε το 1967(ΦΕΚ 55/1967).Οι δε κατοικίες προυπήρχαν στη περιοχή πολύ πριν τη δεκαετία του 1950.

Επομένως όταν άρχισαν να κτίζονται οι πυλώνες,υπήρχαν ήδη κάτοικοι στη περιοχή,ενώ η πολιτεία με τις ενέργειες της ευνοούσε και την εγκατάσταση νέων.

 

6.Οι εργασίες για την εγκατάσταση του ΚΥΤ των 400/150 KV ξεκίνησαν τον Μάρτιο του 2002,χωρίς την απαιτούμενη οικοδομική άδεια η οποία εκδίδεται από το ΥΠΕΧΩΔΕ τον Ιούλιο του 2002(59365-25/7/02).

Επομένως οι εργασίες που έχουν γίνει είναι παράνομες,κάτι που το παραδέχεται και το ίδιο το ΥΠΕΧΩΔΕ σε απάντηση του στη Βουλή(87758-24/10/02).

 

7.Το Συμβούλιο Επικρατείας με την απόφαση του 67/1998 θεωρεί το έργο ¨χρήση ασυμβίβαστη προς την προστασία και την αποκατάσταση της οικολογικής ισορροπίας του Υμηττου¨,ενώ με την απόφαση του 2275/2000 ακυρώνει την απόφαση 115990/1998 των Υπουργών ΠΕΧΩΔΕ-Ανάπτυξης-Υγείας με την οποία εγκρίνονται οι Περιβαλλοντικοί Όροι του έργου.

Παρ όλα αυτά η Κυβέρνηση επανέρχεται στο έγκλημα με νέα απόφαση

(88041-6/11/2002) των Υπουργών ΠΕΧΩΔΕ-Ανάπτυξης-Πολιτισμού-Υγείας,δείχνοντας έτσι το ¨σεβασμό¨ της στους θεσμούς της Πολιτείας.

 

8.Τα Δημοτικά Συμβούλια Ηλιούπολης και Αργυρούπολης,το Νομαρχιακό Συμβούλιο της Νομαρχίας Αθηνών,το Γεωτεχνικό Επιμελητήριο και πάνω από 50 φορείς της περιοχής,έχουν πάρει ομόφωνες αποφάσεις για την μη δημιουργία του έργου.Αυτοί είναι που ο Υπουργός Ανάπτυξης χαρακτηρίζει ¨μικρή μειοψηφία¨ στην απειλητική επιστολή του της 2-1-2003.

 

9.Το έργο εντέχνως και καταχρηστικά χαρακτηρίστηκε Ολυμπιακό, προκειμένου να παρακαμφθούν και να συντομευθούν οι από το νόμο απαιτούμενες διαδικασίες.Η αλήθεια είναι ότι οι Ολυμπιακοί Αγώνες μπορούν να καλυφθούν με τις ήδη υπάρχουσες εγκαταστάσεις.

Γι αυτό θεωρούμε απαράδεκτη τη παρέμβαση της Επιτροπής Ολυμπιακών Αγώνων υπέρ της ΔΕΗ στο Συμβούλιο Επικρατείας,που ταυτίζει το ¨δημόσιο συμφέρον¨ με τη διαρκή απειλή της ζωής μας.

 

10.Οι αποφασισμένες από την Κυβέρνηση,διαδικασίες ιδιωτικοποίησης της ΔΕΗ,με την μετοχοποίηση της και την εκχώρηση τομέων αποθήκευσης και μεταφοράς του ρεύματος σε μεγάλους ιδιώτες,δεν είναι ξένες προς την επιμονή εγκατάστασης του ΚΥΤ στη συγκεκριμμένη περιοχή.Έχουμε βάσιμους φόβους ότι στο μέλλον θα επιδιωχθούν από τους πιθανούς νέους διαχειριστές και άλλες χρήσεις του χώρου,όπως αυτή της εγκατάστασης κεραιών κινητής τηλεφωνίας.

 

11.Η απειλητική προειδοποίηση του Υπουργού Ανάπτυξης (2-1-2003),ότι ¨δεν θα ανεχτεί τις ενέργειες μιας μικρής μειοψηφίας  που αντιστρατεύονται τα συμφέροντα εκατομμυρίων πολιτών¨,καθώς και οι απειλές της ΔΕΗ που εκφράστηκαν με εξώδικα προς κατοίκους και εκπαιδευτικούς της περιοχής,δεν δείχνουν τίποτε άλλο παρά τον πανικό τους μπροστά στις κινητοποιήσεις πολλών χιλιάδων συμπολιτών μας,που διαδέχονται η μία την άλλη εδώ και μήνες.

 

12.Η μόνη λύση στο πρόβλημα είναι η μη κατασκευή του ΚΥΤ στον τόπο και με τον τρόπο που έχει επιλεγεί από την Κυβέρνηση και τη ΔΕΗ.Η αναζήτηση εναλλακτικών λύσεων μεταφοράς ρεύματος είναι ευθύνη αποκλειστικά δική τους.Αυτό που εμείς ζητάμε είναι η όποια λύση να λαμβάνει σοβαρά υπόψη τη προστασία του περιβάλλοντος και της υγείας των κατοίκων.

 

 

 

 

                    ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                   ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΑΤΑΛΑΝΤΕΥΤΑ ΤΗ ΚΑΤΑΛΗΨΗ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ ΤΗΣ ΕΙΣΟΔΟΥ ΤΟΥ ΚΥΤ ΤΗΣ ΔΕΗ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΕΚΔΟΘΕΙ ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΜΗ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ.

 

 

 

 

ΔΙΑΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ